Povijest

Tvornica Mardešić d.o.o. iz Sali na Dugom otoku osnovana je davne 1905. godine, dok je s radom i konzerviranjem počela 1907. godine. U samim počecima tvrtka posluje pod nazivom „Neptun“ da bi nakon toga preuzela naziv „Mardešić“ kojeg je do tada nosila jedna od brojnih komiških tvornica za preradu ribe. Svoj procvat „Mardešić“ doživljava u godinama iza Drugog svjetskog rata te postaje sinonim za kvalitetu ribljih konzervi u Jugoslaviji i najznačajniji gospodarski faktor na otocima zadarskog arhipelaga. Svojedobno je, što u pogonima, što na desetak vlastitih plivarica i portulata, „Mardešić“ zapošljavao i do 400 radnika i ribara koji su stizali iz različitih dijelova zemlje. Tvornica doživljava svoj vrhunac 70-ih i 80-ih godina kada se proizvodnja odvija u tri smjene te je cijeli otok involviran u održavanje tvrtke Mardešić kao jedne od glavnih uzdanica proizvodnje u tadašnjoj državi. Stagnacija tvrtke stigla je za vrijeme Domovinskog rata kada tvornica ostaje u državnim rukama. Broj radnika je sveden na minimum kao i proizvodnja, a cijela ribarska flota biva rasprodana.

Početkom milenija tvrtku „Mardešić“ kupuje zadruga „Ribarska sloga“ iz „najribarskijeg mjesta na Jadranu“, Kali na Ugljanu, koja kreće u spašavanje gotovo propale proizvodnje i postrojenja te tako započinje ponovno rođenje tvrtke „Mardešić“. Ulaganja u novu opremu su bila ogromna te je „Mardešić“ 2006. godine, zbog nedostatka resura još jednom prodan i to Saljaninu Anti Marasu, vlasniku tvrtke „Jadranski pomorski servis“ iz Rijeke. Nova i ambiciozna uprava je formirana odmah nedugo nakon toga te se moglo krenuti u nužne investicije i obnavljanje već onda zastarjelih tehnologija. Mardešić u to vrijeme povećava kapacitete, dogovara suradnju s nekoliko trgovačkih lanaca za proizvodnju robnih marki te stavlja na tržište svoj brand.

2017. godine dogodila se velika prekretnica u povijesti tvrtke Mardešić, kada se najstarija tvornica ribljih konzervi u Francuskoj „Chancerelle“, zajedno s hrvatskom tvrtkom “Pilchardus” odlučuje na kupnju tvrtke Mardešić. Od tada se u modernizaciju i obnovu pogona uložilo više od 5 milijuna eura čime su se poboljšali svi proizvodni procesi. Tvrtka je orijentirana na izvoz u više europskih zemalja te na razvoj svog nadaleko poznatog branda ribljih konzervi “Mardešić”.


Misija

Očuvanje otočne tradicije prerade ribe, prepoznavanje i zadovoljavanje potreba potrošača za ribljim prerađevinama te pružanje dodatnih vrijednosti zajedno s izuzetnom kvalitetom koju su potrošači već odavno prepoznali.


Vizija

Kontinuiranim ulaganjem u proizvodne procese, razvoj novih proizvoda i edukaciju svojih zaposlenika tvrka Mardešić d.o.o. održava ulogu značajnog aktera na domaćem tržištu te nastavlja širenje na ostala europska tržišta.